Istorijos

Būsimas multimedijos specialistas: „Kiekviena klaida – galimybė tapti geresniu“

2019 05 04


Tekste naudojamos iliustracijos yra interviu herojaus autoriniai darbai, sukurti Vilniaus technologijų mokymo centrui dalyvaujant 2019 m. parodoje „Studijos“.

Kuo vaikystėje svajojai būti užaugęs?

Vaikystėje svajojau būti pilotu, nes žavėjausi lėktuvais. Kai tik išgirsdavau lėktuvo ūžesį, bėgdavau į lauką stebėti, kur gi jis skrenda. Buvau toks užsidegęs ir tuo stebindavau tėvus, mat, kai tik pjaudavau žolę, specialiai perjunginėdavau rėžimus iš lėto į greitą, kadangi taip žoliapjovė skleisdavo garsą it pakilimo take įsibėgėjantis lėktuvas. Ilgą laiką su malonumu skaičiau ir rinkau žurnalus apie lėktuvus, tačiau paauglystėje galiausiai mane patraukė videomenas ir fotografija.

0001_dariusz3_1566472323-aef3cf6922d1b20598addb4f6fc5d14a.jpg
Kodėl nusprendei rinktis multimedijos paslaugų teikėjo mokymo programą?

Būdamas dar 14 metų supratau, jog mane traukia filmavimas, videomontavimas ir kūrimas bei fotografavimas. Iki dabar jaučiu, kai tik žiūriu pro objektyvą, lyg tampu fotoaparato ar kameros dalis. Nuo paauglystės savarankiškai mokiausi montuoti vaizdo įrašus, dirbau su „Photoshop“ programa, tobulinau savo įgūdžius, o atsiradus galimybei įstojau mokytis.

Kokias perspektyvas kaip multimedijos paslaugų teikėjas matai?

Multimedijos paslaugų teikėjo veikla gali būti labai plati. Baigus šia profesiją absolventai gali dirbti reklamos ir dizaino agentūrose, visuomenės informavimo, viešosios komunikacijos įmonėse ir organizacijose arba įsidarbinti filmavimo aikštelėse, televizijoje, radijuje, renginių organizavimo įmonėse. Man pačiam labiausia rūpi dirbti: filmuoti, montuoti, fotografuoti – tai darydamas viliuosi tapti pripažintu menininku.

Dėl kokių savo pasiekimų šioje meno srityje norėtum būti žinomas?
Norėčiau, kad pasaulis mane išgirstų kaip kūrėją, noriu, kad mane gerbtų už mano kūrybiškumą ir talentą. Apskritai, paskutiniu metu daug svarstau apie tai, kad vienas didžiausių mano gyvenimo tikslų – palikti po savęs istoriją, o tam tinkama terpė šiais laikais – internetas. Noriu, kad mano darbai būti prieinami žmonėms ir galbūt kažką iš jų įkvėptų. Šiuo metu turiu savo „Instagram“ paskyrą (official.romanovsky) ir Youtube kanalą (Dariusz Romanovski) – čia ir dalijuosi savo kūryba.



Neseniai grįžai iš stažuotės Estijoje. Papasakok, kaip sekėsi?

Labai esu dėkingas už šia galimybę bei patirtį „Erasmus+“ programai ir mokymo centrui. Sekėsi puikiai. Išbandžiau įvairias technologijas, gavau galimybę sukurti įvairius dizaino sprendimus vietiniam restoranui, mokyklos teatro studijai, maketuoti vizualus socialinių tinklų reklamos kampanijoms. Džiaugiuosi, kad stažuojantis išpuolė proga fotografuoti šukuosenų meistriškumo konkurso visos dienos renginį.

Stažuotės metu turėjome puikią kultūrinę programą, kurios metu susipažinau su šalimi, aplankiau daug įspūdingų Estijos vietovių, stebinančių architektūra ir gamtos vaizdais. Profesines ir kultūrinas patirtis stengiausi įamžinti ir artimiausiu metu planuoju sumontuoti ir paviešinti trumpą filmuką.

Kokia pamoka, patirtis labiausiai įsiminė stažuotės metu?

Būdamas ten išgirdau vieno mokytojo man pasakytą minti: „Gero rezultato negalima tikėtis, jei tu dėl jo nieko nedarai.“ Supratau, jog kiekviena klaida – tai galimybė pasimokyti ir tapti geresniu. Vadovaudamasis tuo, vos grįžęs į Lietuvą, sutikau įamžinti Vilniaus technologijų mokymo centro dalyvavimą parodoje „Studijos 2019“. Filmuodamas ir fotografuodamas mokyklą, pristatančią kompiuterijos kryptį, stengiausi viską padaryti kaip tik geriausiai gebu, kada pačiam būtų malonu žiūrėti į savo darbą. Žinoma, stengiausi įsivaizduoti rezultatą ir kitų akimis, jog galėčiau suprasti, ar ir kitiems žmonėms tai patiktų.

Ko palinkėtum žmogui, svarstančiam apie galimybę mokytis multimedijos?

Netingėti ir siekti geriausio rezultato. Jei nugalėsi tinginystę, viskas, kas iš pradžių atrodo neįmanoma, tampa įveikiama. Šioje srityje daug veiklos ir iššūkių, tad reikia nebijoti, kruopščiai dirbti, naudotis atsirandančiomis galimybėmis, kartais net surizikuoti – gali būti, kad padarius visa tai, būsi maloniai nustebintas.


Informacija, parengta pagal Vilniaus technologijų mokymo centro projekto „Prof[net]work: įgūdžiai besimokančiai bendruomenei profesiniame mokyme“ (Nr. 2018-1-LT01-KA102-046826) dalyvių atsiliepimus. Projektą finansuoja Švietimo mainų ir paramos fondas remiant Europos Komisijai. Veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal „Erasmus+“ programą.