Naujienos

2019 12 02


Vilniaus technologijų mokymo centro psichologė Milda Anužytė, lapkričio 19 d. popietę skyrusi pedagogų švietimui, sukvietė kolegas pagilinti žinias ir diskutuoti tema „Darbo su autistiškais vaikais galimybės mokykloje“. Susitikime aptarti keli svarbūs aspektai: kaip atpažinti autizmo spektro sutrikimus, kokią naudą autizmo spektrą turinčiam vaikui gali atnešti mokykla, kaip bendradarbiaujant grupių vadovams, mokytojams ir tėvams padėti tokiam vaikui. Diskusijų metu atsivėrė gerųjų patirčių Vilniaus technologijų mokymo centre taikymo galimybės.

Paskaitos dalyviai, mokytojai, grupių vadovai, švietimo administratoriai džiaugėsi mokymų turiniu. Atsiliepimuose akcentuojamos atnaujintos žinios. „Ugdymo procese panaudosiu autizmo sutrikimų turinčio mokinio privalumus. Planuoju individualius pokalbius su mokiniu, siekiant išsiaiškinti jo poreikius“ – teigia vienas iš mokytojų.

 

Keletas faktų, kuriuos verta įsidėmėti

Autizmas – neurologinis raidos sutrikimas, kuris labiausiai paliečia kalbos ir bendravimo, socialinių įgūdžių ir elgsenos vystymąsi. Tai – ne liga, autizmu nesergama. Kol kas nėra vaistų autizmo gydymui. Tokia būklė tęsiasi visą gyvenimą. Sutrikimui nėra būdingi tipiški išoriniai fiziniai bruožai, tačiau autizmo bruožų yra labai daug. Vienos autizmo atsiradimo priežasties nėra.

Ko autizmo sutrikimų turintis vaikas mokosi mokykloje? Čia vaikas mokosi būti grupės dalimi, laikytis klasėje nustatytos tvarkos ir paklusti grupėje nustatytoms taisyklėms, vadovautis grupės vertybėmis. Net jei vaiko akademinis lygis žemesnis, socialinis mokymasis grupėje yra geriausias pasirengimas suaugusiojo gyvenimui.

Daugiau:

  1. Metodinis leidinys „Kaip padėti vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų?“.
  2. Videopasakojimas su subtitrais lietuvių kalba „Temple Grandin: pasauliui reikia visokių protų“.

 

 

 


0001_thumbnail_20191122_143010_1575280845-181ce5b67dbe2a15c7dfbc79389f6a76.jpg