Naujienos

2019 09 27

Pirmosiomis rugsėjo dienomis Estijos sostinėje Taline, vyko tarptautinis kontaktinis seminaras „Enhansing Digital Competences in Education and Training“ (Skaitmeninių kompetencijų tobulinimas švietime).
 

Estijos Nacionalinės agentūros „Archimedes“ jau ketvirtus metus organizuojamas renginys sukvietė septyniasdešimt atstovų iš įvairių Europos Sąjungos šalių bei švietimo sričių. Čia buvo galima sutikti atstovų iš pradinio ir bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo, suaugusiųjų mokymo atstovus ar net muziejininkus ir verslo atstovus. 
 

Visi jie atvyko, kad sutelktų pastangas identifikuojant Informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) ir skaitmeninius poreikius švietime. Seminaro dalyviai teikė „Erasmus+“ KA2 strateginių partnerysčių projektų idėjas, ieškodami tinkamiausių sprendimų aktualiausioms įvairių sričių problemoms spręsti. Paliestos tapo socialinės srities darbuotojų technologinių įgūdžių gerinimo, nuotolinio mokymosi, verslumo ugdymo, kultūrinio akiračio praplėtimo ir kitos svarbios temos. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas tarpsektoriniam bendradarbiavimui  bei bendrų sąlyčio taškų kūrimui tarp jų. 

0001_48705346302_e3996090bd_k_1569583952-9a7a70a898679111456a6a4eb4c1d8b8.jpg
Vilniaus technologijų mokymo centrą renginyje atstovavusi projektų vadovė Vytautė Vasiliauskienė džiaugėsi suteikta galimybe dalyvauti renginyje: „Tokie renginiai suteikia nepamainomą progą sutikti tinkamus žmones su kuriais galima įgyvendinti iš ties prasmingus projektus bei įgyti unikalios patirties. Galima pajusti gyvą kontaktą su žmogumi, žinoti ar seksis ir ateityje sklandžiai bendradarbiauti“. 
 

Dalyvavimas kontaktiniame seminare leidžia pamatyti kuo gyvena ir su kokiomis problemomis susiduria kitos švietimo įstaigos, kiek panašumų ir skirtumų turime, kokios vyrauja aktualijos. Renginio dalyviai pasiskirstę darbo grupėmis pagal projektų idėjas dirbo komandose ties  būsimų projektų rengimu nuo a iki z. „Tai nelengvas procesas – laiko skiriama ganėtinai mažai, visi grupės nariai vieni kitus sutinka pirmą kartą, tad tenka ir suprasti žmogų, kaip su juo dirbti ir atstovaujamos švietimo įstaigos poreikius sutapatinti su savo ir projekto idėja. Viso proceso metu vienas naudingiausių, o tuo pačiu ir dalyvių laukiamiausių etapų – ekspertų konsultacijos darbo grupėms. Labai gerai, kai yra profesionalas galintis grupės nuveiktą darbą parodyti iš kitų požiūrio kampų. Ir nors visi susirinkusieji kiek galėdami gilinosi į pasirinktas projektų temas, kritinio mąstymo pamokų iš ekspertų vis tiek neišvengėme“ – šypsosi V. Vasiliauskienė. 
 

Dalyvavimas tokio tipo renginyje davė rezultatų: seminare užmegztos pažintys naujoms partnerystėms – jau planuojami būsimi projektai, o Vilniaus technologijų mokymo centras prisistatęs tarptautiniame lygmenyje iš karto susilaukė susidomėjimo – gauti pasiūlymai bendradarbiavimui įvairiose srityse.