Naujienos

Kol mokiniai atostogauja – mokytojai tobulina savo kompetencijas

2019 11 12

Vilniaus technologijų mokymo centre mokytojai kelią kvalifikaciją, aktyviai mokosi, gilina jau turimas dalykines ir bendrąsias kompetencijas. Mokinių atostogų metu, kai mokytojai turi daugiau laiko tobulėjimui, mokymo centre organizuojami mokymai, seminarai ir susitikimai, skirti opioms problemoms spręsti, tobulėti ir mokytis to, kas labiausia rūpi siekiant įveikti iššūkius mokymo(si) procese.  

 
Vienas iš jų – darbas su specialių poreikių turinčiais mokiniais, kurių pastebimai daugėja, o norint tinkamai pritaikyti mokymo metodiką, gebėti bendrauti ir palaikyti pozityvų mikroklimatą, būtinos konceptualios žinios. Šiuo aktualiu klausimu spalio 29 d. mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai ir mokymo proceso administratoriai – 26 asmenų kolektyvas susitiko su Aida Gaižauskiene, Lietuvos sporto universiteto Socialinio ugdymo katedros dėstytoja, kuri dalijosi patirtimi tema „Pozityvaus elgesio intervencijos ir skatinimo sistema (PEIS) – vaikų netinkamo elgesio korekcijos strategija“.  
 

Labai džiugu, kad tiek lektorės darbas, tiek mokymų turinys buvo įvertintas labai gerai – 4,82 balais iš 5 galimų. Iš mokytojų atsiliepimų pastebimi pozityvūs pokyčiai: mokytojai mokymų metu rado strategijų ir metodų, kurie gali būti panaudojami praktiniame darbe, mokymų turinys pakeitė nuostatas mokinių atžvilgiu, kolegos pasijuto įgalinti spręsti problemas drauge. Tai liudija pačių mokytojų išsakytos mintys.  
 

„Gavau daug atsakymų ir praktinių patarimų, kaip dirbti su mokiniais, turinčiais vienokių ar kitokių sutrikimų. Mokymai buvo itin naudingi, nes žinias galiu pritaikyti praktiškai dirbant su 11 ir 12 klasėmis. Taip pat per šiuos mokymus supratome, kad reikia stiprinti ryšius tarp mokytojų, kad bet kokia problema gali būti sprendžiama tik komandoje,“ – anoniminėje apklausoje nurodė mokymų dalyvis(-ė). Kitas kolega mato įgytų žinių pritaikymą ir grupės vadovo darbe: „Metodus taikysiu, bendraudama su mokiniais per klasės valandėlę. Pasiūlyti metodai gali būti taikomi mūsų mokykloje.“ Taip pat mokytojai dalijasi ir pasikeitusiomis nuostatomis, pavyzdžiui: „Pasikeitė mano požiūris į hiperaktyvius, agresyvius mokinius. Dabar turėsiu praktinių žinių, kaip man reaguoti, elgtis“ arba „Naudinga suprasti apie netinkamo elgesio gilumines priežastis, buvo konkrečių patarimų, kaip bendrauti ir dirbti su tokiais vaikais“.  


0001_helloquence-5fnmwej4taa-unsplash_1573567927-2e1cdabc36b1b14b16af10f8d2dcc004.jpg