Naujienos

Akademija.IT. Kas dėsto šiose programose?

2021 06 29
2014 m. įkurta „Akademija.IT“, tai IRT asociacijos INFOBALT ir LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bei Vilniaus technologijų mokymo centro (VTMC) iniciatyva, siekiant padėti užpildyti specialistų poreikį su programavimu susijusiose pozicijose.

„Akademija.IT“ tikslas – padėti siekiantiems kvalifikacijos arba persikvalifikuoti per trumpą laiką įgyti darbo pradžiai būtinas programavimo ar testavimo žinias ir praktinius įgūdžius bei įsilieti į kūrybišką ir dinamišką IT bendrovių aplinką. Įmonėms partnerėms sudarome galimybę atrasti naujus motyvuotus ir gebančius greitai mokytis talentus, o švietimo partneriams – lygiuotis į darbo rinkos poreikius ir kelti mokytojų kvalifikaciją. 

Kas dėsto Akademija.IT programose? Pirmaisiais metais pradėjus vykdyti naują programą specifinius dalykus 4 mėn. dėsto įmonių partnerių profesionalai. Laikui bėgant, dalį jų krūvio perduodame geriausiems Vilniaus technologijų mokymo centro IT profesijos mokytojams, bet daugiausia patirties reikalaujančius dalykus toliau dėsto profesionalai – programuotojai ir testuotojai. Jie parengia ir padeda įgyvendinti 2,5 mėn. trukmės komandų projekto užduotį, o po jos gavusiems 3 mėn. Akademija.IT praktiką patirtį perduoda kaip mentoriai.

0001_apklausa-kopija-kopija_1624945444-b0254068001c093bc13fe967b3361ffe.png

Šiandien norime jus supažindinti su dviem mentoriais - Aurelija ir Viktoru.

Aurelija Trinkūnaitė-Kačinskienė įsitikinusi - IT sritis patraukli savo dinamiškumu, pritaikomumu ir neišsemiamomis tobulėjimo galimybėmis. „Juk technologijos eina į priekį kiekvieną dieną, tad šioje srityje tikrai nėra nuobodu“, -sako ji. Aurelija mūsų partnerių kompanijoje „Zenitech“dirba Service Manager pozicijoje.

Šiemet ji tapo vienos iš Akademija.IT studentų projekto komandų mentore. Paklausėme jos, kodėl įtraukti į ugdymo procesą specialistus iš įmonių yra patrauklu ir naudinga ir darbdaviams, ir besimokantiesiems. „Manau, kad Akademija.IT studentai turi unikalią galimybę dirbti su srities profesionalais, dar nepradėję dirbti jau pajusti dalelę tikrojo darbinio skonio. Pati esu baigusi IT studijas viename iš universitetų, ten tokio mentoriavimo neturėjome, tad projektai nebuvo labai įtraukiantys.

Pradėjus realiai dirbti, teko mokytis daugelio dalykų, kurių universitete nedėsto“, –šypsosi Aurelija. Ji įsitikinusi, kad darbas su IT srities mentoriais padeda studentams plėsti akiratį, susipažinti su naujausiomis technikomis ir įrankiais. Darbdaviai turi galimybę prisidėti prie naujų talentų ugdymo vėliau juos įdarbindami, plėsti savo ryšius, tuo tarpu mentoriai gali tobulinti savo komandos ugdymo įgūdžius.

Mentorė prisipažįsta: „Studentai patys daug ko mokėsi, bet kartu mokiausi ir aš. Labai džiaugiuosi suburta komanda, kuri buvo itin orientuota į rezultatą,neprarasdavo geros nuotaikos ir nusiteikimo net sudetingomis situacijomis. Smagiausi prisiminimai – „virtualus team-buildingas“, kurio metu geriau pažinome vieni kitus, atradome daug panašumų ir bendrų dalykų. Na, ir žinoma, sėkmingas demo! Darbas su „PullStackTeam“ buvo vienas malonumas” – džiugiai prisimena mentorė.

Supažindiname su dar vienu mentoriumi - Viktor Monkevič iš „Shift4 Payments Lithuania“. Jis kaip Agile verslo analitikas, su komanda dirbęs Scrum Master rolėje projekto metu padeda studentams prisiliesti prie tikrojo darbo IT įmonėje specifikos. Viktoras pasakoja, jog 10-ies savaičių trukmės komandų projekte Akademija.IT būsimieji programuotojai ir testuotojai gauna realios patirties tiesiogiai iš specialistų dirbančių šioje srityje, bei galimai savo būsimų darbdavių. „Įmonės atstovai, siekdami išugdyti kuo stipresnius kandidatų darbo komandoje gebėjimus, sukuria labai panašią į realią darbo aplinką ir natūraliai supažindina su savo įmonės kultūra, vertybėmis ir procesais“, - privalumus dėsto jis.

Mentorius teigia ne tik padėjęs komandai organizuotis darbą ir dalinęsis savo žiniomis, bet ir pats pasimokęs iš šios patirties: „Studentai dažnai užduoda įdomius klausimus ir priverčia susimastyti apie procesus, kurie kasdienybėje jau yra seniai nusistovėję, ir taip paskatina keistis, tobulėti. Be to, studentai su kuriais man teko dirbti, buvo motyvuoti, žingeidus, pilni energijos ir entuziazmo. Pasikraunu jų energija ir visada randu ko išmokti.“