Naujienos

Ilgalaikė „Erasmus+“ stažuotė pasitarnavo su kaupu: tarptautinė programavimo praktika atveria kelius Lietuvoje

2019 08 23

Vilniaus technologijų mokymo centras daugiau nei dešimtmetį vykdo „Erasmus+“ programos projektus, tačiau šiais metais vietoje įprastų keletos savaičių trukmės profesinių stažuočių mokiniai išmėgino galimybę atlikti trijų mėnesių tarptautinę praktiką Vokietijoje. Balandžiobirželio mėnesiais Berlyno įmonėse stažavosi Java programuotojas Andrėjus ir žiniatinklio programuotoja Ieva.
 
Teisininkė, persikvalifikuojanti žiniatinklio programuotoja Ieva apie savo apsisprendimą priimti tarptautinės praktikos iššūkį pasakoja taip: „Sprendimas atėjo natūraliai: visuomet žinojau, kad norėsiu orientuotis į tarptautinę karjerą, dirbau ties tuo ir stiprinau reikalingus įgūdžius bei ryšius. Atradus programavimą tarptautinių galimybių dar padaugėjo, kas labai motyvuoja mokytis dar daugiau. Jau seniai žinojau, kad anksčiau ar vėliau būtinai bandysiu vykti į stažuotę ir labai aiškiai supratau, kad būtinai Vokietijoje, nes pastudijavus šioje šalyje pamačiau, jog tai yra visuomenė, kurios darbo rinkoje galima pasisemti labai stiprių kompetencijų, kur inovacijos ateina kone pirmosios, kur puoselėjama atsakomybė, bendradarbiavimas, geranoriškumas ir stipri darbo etika, kur viskas vyksta tiesiog pagal taisykles. Manau, tai yra šalis, iš kurios kiekvienas galime labai daug išmokti ir parvežti į Lietuvą taip reikalingos gerosios praktikos. Mano patirtis gyvenant ir studijuojant šioje šalyje, susipažinimas su akademine aplinka natūraliai mane veda link kitos pakopos stažuotės, t .y. šįkart jau darbinės aplinkos.“

0001_arif-riyanto-vjp-wz6hgbg-unsplash_1566550192-ea7f734d162231ec9e4e8fbefdb1e9cd.jpg
Tiek Ieva, tiek Andrėjus kaip projekto dalyviai galėjo nesirūpinti kelionės, nuomos ir kitomis išlaidomis viskas apmokama „Erasmus+“ programos lėšomis, o kasdieniams pirkiniams ir kultūriniam šalies pažinimui apmokėti dar buvo skiriama ir individuali finansinė parama. Vienintelis Vilniaus technologijų mokymo centro galvos skausmas kaip kuo daugiau išmokti, įgyti vertingos darbinės patirties ir palikti gerą įspūdį partneriams Vokietijoje.

 
Java programuotojas Andrejus praktikos metu rūpinosi vienu iš projektų, kuriame buvo svarbu tobulinti „Moodle“ sistemą ir sustyguoti sistemos duomenų saugų tvarkymą vienai iš Berlyno švietimo įstaigų. Užsakovų atsiliepimai apie Vilniaus technologijų mokymo centro mokinio darbą įkvepiantys: Andrėjus buvo įvertintas kaip kruopštus, imlus naujovėms ir pavyzdingas darbuotojas.

 
Žiniatinklio programuotoja Ieva įmonėje rūpinosi UI ir UX dizaino projektais. Mergina, gerai mokanti ne tik anglų, bet ir vokiečių kalbą, lengvai ir greitai įsiliejo į kolegų gretas, ėmėsi komunikuoti su bendradarbių komandomis, nesudėtingai įgyvendino paskirtas užduotis.

 
Vilniaus technologijų mokymo centro projektų vadovė Vytautė Vasiliauskienė, vertindama pirmą ilgalaikių stažuočių organizavimo patirtį akcentuoja svarbiausius aspektus: „Ilgalaikių profesinių stažuočių vykdymas labai atsakingas procesas: svarbu rasti atsakingus ir patikimus užsienio partnerius, kokybiškas praktikos vietas, jog trijų mėnesių laikotarpis svečioje šalyje mokiniui būtų vertingas ir sklandus, o iškilusias problemas būtų paprasta spręsti. Pirmą kartą organizuodami tokio tipo stažuotes susidūrėme su iššūkiais, tačiau gavome ir labai geros patirties, leisiančios drąsiau vykdyti ilgalaikes profesines praktikas užsienyje bei plėtoti tiek šalių ir partnerių spektrą, tiek tokiose stažuotėse dalyvausiančių mokinių skaičių.“

 
Informacija, parengta pagal Vilniaus technologijų mokymo centro projekto „Prof[net]work: įgūdžiai besimokančiai bendruomenei profesiniame mokyme“ (Nr. 2018-1-LT01-KA102-046826) dalyvių atsiliepimus. Projektą finansuoja Švietimo mainų ir paramos fondas remiant Europos Komisijai. Veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal „Erasmus+“ programą.