Naujienos

Įvyko „Atliekų kultūros“ egzaminas

2021 06 11

Balandžio 29 d. Vilniaus technologijų mokymo centro gimnazistai, paskatinti mokytojų Sigitos Kalesnikaitės bei Almos Zybailienės, dalyvavo antrą kartą vykusiame „Atliekų kultūros“ egzamine, kurį organizavo Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centras ( VAATC ). Tai buvo puiki galimybė paįvairinti karantine leidžiamą laiką.

„Atliekų kultūros“ egzamine sudalyvavo virš 5 tūkst. gyventojų iš įvairių Lietuvos vietų. Egzamino dieną jį sprendė žmonės iš beveik visų šalies savivaldybių. Aktyviausi buvo Vilniaus miesto savivaldybės gyventojai – jų egzamine dalyvavo arti 1,5 tūkst. Taip pat nemažai dalyvių buvo iš Kauno miesto, Jonavos rajono, Klaipėdos rajono, Vilniaus rajono, Ukmergės rajono, Šiaulių rajono, Panevėžio miesto, Rietavo, Biržų rajono ir Šiaulių miesto savivaldybių. Dalyvavo moksleiviai iš 331 mokyklų. Iš viso savo žinias „Atliekų kultūros“ egzamine išbandė daugiau nei 3,5 tūkst. moksleivių.

„Džiugu, kad toks didelis skaičius ugdymo įstaigų moksleivių nusprendė savo jėgas išbandyti mūsų organizuotame egzamine. Tikimės, kad „Atliekų kultūros“ egzaminas buvo ne tik prasminga pramoga, bet ir įdomus įprastų pamokų papildymas ir mokytojams, ir moksleiviams“, – sako „VAATC“ direktorius Tomas Vaitkevičius.

0001_ak-egzaminas_1623398429-d30353b06b340df31279b148386e7ab0.jpg
Egzaminas buvo sudarytas atsižvelgiant į dalyvių amžių – pradinių (1–4) klasių mokiniai turėjo atsakyti į 15 uždarų testo klausimų, tuo tarpu, visiems vyresniems teko 30 uždarų testo klausimų. Priklausomai nuo teisingai atsakytų klausimų kiekio, dalyviai buvo apdovanoti virtualiai  pažengusiojo, žinovo arba eksperto diplomais. Labai didelė VTMC gimazistų dalis, dalyvavusių „Atliekų kultūros“ egzamine buvo apdovanoti Pažengusiojo diplomais.

„Apibendrinant visų dalyvavusiųjų žinias galime matome, kad pakankamai gerai žinomi reikalavimai rūšiavimui bei atsakingam vartojimui. Taigi, belieka tas žinias pademonstruoti ir praktikoje. Sudėtingiau dalyviams sekėsi klausimuose apie atliekų sistemos veikimą ir priežastis, lemiančias poreikį laikytis reikalavimų. Akivaizdu, kad siekiant sąmoningo žmonių elgesio, tokio pobūdžio švietimui reikia skirti daugiau dėmesio“, – įsitikinęs T. Vaitkevičius.