Naujienos

Tarptautinės patirties konferencijoje – įsipareigojimas stiprinti mokytojų bendradarbiavimą

2022 06 28


„Noriu priminti šiandienos susitikimo temą. Visų pranešimų metu vienaip ar kitaip užsiminėme apie mokymąsi bendradarbiauti, savitarpio supratimą ir organizacijos kultūros puoselėjimą vieningo tikslo – gerinti ugdymo(si) rezultatus – labui. Tebūnie tai ir būna kiekvienų ateinančių mokslo metų bendras mūsų projektas,“ – apibendrino Vilniaus technologijų mokymo centre birželio 17 d. vykusios konferencijos moderatorė metodininkė Toma Grabauskaitė. Mokymo centro tarptautinių stažuočių dalyvių gerosios patirties konferencijoje buvo pristatyti septyni teminiai pranešimai, liudiję apie taikomas problemų sprendimo patirtis ES šalyjese: Maltoje, Vokietijoje, Portugalijoje, Slovėnijoje, Ispanijoje ir Italijoje – , šių pritaikymą Vilniaus technologijų mokymo centre ir veiklos rekomendacijas.


0001_img_20220617_164014-1_1656400323-0de0be002929d69f8607c4cf9be08db4.jpg

Dėmesio centre – darbas su socialiai pažeidžiamais asmenimis

Net trys iš septynių pranešimų gvildeno socialiai pažeidžiamų asmenų integracijos profesiniame mokyme klausimus – konferencijoje nuskambėjo šios temos: „Emigrantų integracijos praktikos: išmoktos pamokos ir veiklos tobulinimo rekomendacijos“ (pranešėja – sektoriaus vadovė Natalja Adulo), „Socialiai pažeidžiamų grupių integracija: iššūkiai ir veikiančios praktikos bei veiklos tobulinimo prielaidos socialinio pedagogo darbe“ (pranešėja – socialinė pedagogė Irina Krupovič), „Spec. poreikių ir negalią turinčių asmenų profesinis mokymas: aktualios rekomendacijos ugdymo proceso dalyviams“ (pranešėja – profesijos mokytoja Kristina Aišauskienė).

Šių temų aktualumą rodo tendencingos patirtys mokymo centre. Vienok, čia įvairiomis aplinkybėmis mokėsi ar mokosi emigrantai ir pabėgeliai. Kalbos ir kultūros barjerus įveikti kolektyvą įveiklino mokiniai iš Egipto, Sirijos bei Ukrainos. Kol kas ši integracija pavienė, tačiau tendencija, jog tokių atvejų daugės – aiški. Greta to – ir socialinių pedagogų pastangos įveikti mokymosi ir adaptacijos sunkumus mokiniams, turintiems socialinių problemų. O galiausiai – viso kolektyvo rūpesčiu tapo mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, tinkamas mokymas ir savalaikė pagalba.

Pranešimų kontekstas atvėre keletą svarbių problemų sprendinių ir prielaidų: pirma – sutelktinis bendruomenės darbas ir nuolatinis mokymąsis ir konsultacijos, antra – būtinybė skirti individualų dėmesį kiekvienam sunkumus patiriančiam mokiniui.

Profesinis mokymas susiduria su iššūkiais

Nieko nestebinanti antraštė, tačiau iššūkiai – vis nauji ir pareikalaujantys atkaklaus dėmesio. Vienas tokių iššūkių tiek mūsų mokymo centrui, tiek kolegoms Europoje buvo ir yra nuotolinis bei hibridinis profesinis mokymas. Slovėnijos mokymo įstaigose įgytas žinias apžvelgė profesijos mokytojas Augustas Storoženko. Pranešime „Nuotolinis praktinis profesinis mokymas: iššūkiai ir problemų sprendimas“ mokytojas akcentavo, kaip svarbu įvairių dalykų mokytojams nuolat ieškoti skaitmeninio turinio, kuris pasitarnauja toli gražu ne tik nuotolinio ar hibridinio mokymo metu, o taip pat svarbu turėti vieningą nuotolinio mokymo sistemą, kurią Vilniaus technologijų mokymo centras nuosekliai pradėjo vystyti dar iki pandemijos. Kolegų Slovėnijoje patirtis taip pat rodo, kad įgyvendinant inžinerinį praktinį mokymą nuotoliu pasitarnauja individualūs kompatiški priemonių rinkiniai mokiniams ir užduočių bei atliktų darbų publikavimas vaizdo įrašų formatu.

Kitas iššūkis – sudominti mokinius praktiniu mokymu taikant netradicinius ir ne tik techninių, bet ir mikštųjų įgūdžių ugdymo pareikalaujančius metodus. Profesijos mokytojai – Vaidotas Klemka ir Stanislavas Rodzevičius – pristatė Ispanijos profesiniame mokyme plačiai taikomą iššūkiais grįstą projektinį mokymą. Jų pranešimą papildė profesijos mokytojas Vaclavas Zelenkevičius, įgyvendinęs adaptuotą metodo versiją Vilniaus technologijų mokymo centre. Nors metodas apima daugiadisciplinines problemas ir tokiu būdu visus mokslo metus trunkančiu projektiniu darbu pakeičia įprastus mokymosi dalykus ir modulius, pedagogas akivaizdžiai pademonstravo metodo pritaikymo galimybę vienam moduliui įgyvendinti ar net vienam užsiėmimui pravesti. Pirmiausia – kūrybinė idėja, apimanti modulyje įvardytas kompetencijas ar temoje numatytus tikslus, o vėliau – įtraukiamas komandinio ir savarankiško darbo bei kitų minkštųjų-socialinių įgūdžių dėmuo.

Stažuotės įmonėje vertė profesijos mokytojui – galimybė neatitrūkti nuo darbo rinkos tendencijų

Pranešimo „Mokytojo kvalifikacijos tobulinimo perspektyvos stažuojantis tarptautinėse įmonėje: profesinės ir asmeninės augimo galimybės“ metu profesijos mokytojas Jevgenijus Chomaniukas akcentavo bent keletą pasirengimo tokiai stažuotei reikalvimų. Pasak pedagogo, mokytojas privalo dairytis, kokios naujovės taikomos jo dėstomoje srityje, ir drąsiai prašytis į verslo organizacijas, kurios turi infrastruktūra ir žmogiškuosius išteklius šias naujoves taikyti. Kitas etapas – nuoseklus pastarųjų technologijų, veiklos procesų valdymo ir kitų darbo praktikų dapatavimas ir integravimas į mokymo procesą.